Program ESOL w Kumon

Program ESOL w Kumon umożliwia naszym uczniom rozwiniąć wiarę we własne możliwości i umiejętności niezbędne w posługiwaniu się językiem angielskim. 

Poproś o DARMOWY test poziomu

W jakim wieku jest Państwa dziecko?

Najpierw Instruktor sprawdza, jak dziecko radzi sobie z treścią usłyszanego z CD angielskiego tekstu i jego reakcje na wskazówki. Dzięki temu Instruktor wie od razu, jak zmotywować dziecko do nauki i jaki ma potencjał, nawet jeśli jeszcze nie mówi po angielsku.

Słuchając wzbudzających ciekawość angielskich piosenek, dziecko słyszy słowa i zdania, po czym je powtarza. Tak rozwija się rozumienie ze słuchu. Ilustrowany materiał towarzyszący ułatwia zrozumienie usłyszanych słów. W ten sposób dziecko uczy się pierwszych słów i przyswaja sobie strukturę zdania w naturalny sposób, jakby był to jego język ojczysty. Drukowane wskazówki i symbole zachęcają maluchów do uważnej, starannej pracy. W ten sposób rozwijają one zdolność i okres koncentracji, a także dobre nawyki w nauce, które przydadzą się im w szkole i życiu. 

Na następnych etapach dziecko uczy się czytać i pisać, w odrębnych, kompaktowych modułach przyswajając sobie zasady gramatyki. Słucha tekstów na CD, a następnie, pracując z coraz bardziej wymagającymi tekstami, pogłębia rozumienie tego, co przeczytało. Od początku, często wspomagane przez pytania dotyczące tekstu, uczy się samodzielnego podchodzenia do zadań i pełnego zrozumienia czytanych treści.

Na każdym poziomie programu języka angielskiego uczeń dalej rozwija umiejętności zdobyte na poprzednich poziomach. Buduje więc solidne zrozumienie i wzmacnia zdolność do samodzielnego uczenia się.

Podczas konsultacji zostaje ustalony aktualny poziom umiejętności każdego dziecka i na tej podstawie - niezależnie od wieku dziecka - punkt startowy, z którego dziecko chętnie rozpocznie naukę.

Dziecko pracuje codziennie z CD. Powtarza to, co usłyszy, a zrozumienie ułatwia mu książeczka dołączona do płyty CD. Przez codzienny intensywny kontakt oraz zanurzenie w języku, dziecko przyswaja sobie słownictwo i strukturę zdania w sposób zupełnie naturalny, tak jak by uczyło się języka ojczystego. Buduje to wyczucie języka. Drukowane wskazówki i symbole, czyli tzw. „nauczyciel” w materiałach, zachęcają dzieci do uważnej, starannej pracy. W ten sposób rozwijają one zdolność i okres koncentracji, a także dobre nawyki w nauce, które przydadzą się im w szkole i życiu. 

Następnie dziecko świadomie przyswaja sobie zasady gramatyczne, przedstawione mu w skróconej postaci. Później przechodzi do czytania coraz dłuższych i coraz bardziej wymagających tekstów. Na najbardziej zaawansowanym poziomie programu dziecko przystępuje do czytania oryginalnych tekstów w języku angielskim. W dalszym ciągu codziennie słucha CD, aby stale pogłębiać rozumienie ze słuchu czytanych tekstów. Wspomagane pytaniami uczy się posługiwać tekstem: wyszukiwać informacji z tekstu co pozwala w pełni zrozumieć czytany tekst.

Na każdym poziomie programu języka angielskiego uczeń dalej rozwija umiejętności zdobyte na poprzednich poziomach. W ten sposób zdobywa solidne umiejętności i idąc na następny poziom, stale wykorzystuje je w praktyce.

Program Kumon języka angielskiego pomaga dzieciom w budowaniu pozytywnego nastawienia do nauki angielskiego, a następnie w opanowaniu tego języka. Podczas konsultacji zostaje ustalony aktualny poziom umiejętności każdego dziecka i na tej podstawie - niezależnie od wieku dziecka - punkt wyjściowy, z którego dziecko chętnie rozpocznie naukę. 

Następnie dziecko codziennie słucha materiału na płycie CD i jednocześnie śledzi słyszany tekst, by zapewnić jego zrozumienie.
 
Przez codzienny intensywny kontakt oraz zanurzenie w języku, dziecko przyswaja sobie słownictwo i strukturę zdania w sposób zupełnie naturalny, tak jak by się uczyło języka ojczystego. Buduje to wyczucie języka.

Drukowane wskazówki i symbole zachęcają uczniów do uważnej, starannej pracy. W ten sposób dzieci rozwijają swoją koncentrację i uważność a także dobre nawyki uczenia się, co przynosi korzyści zarówno w szkole jak i w codziennym życiu.

Po zdobyciu podstawowego słownictwa oraz przyswojeniu struktur budowy zdań, bądź uzupełnieniu ewentualnych braków, program buduje u dziecka kompaktowy poziom zrozumienia i użycia gramatyki.

Na wyższych poziomach nacisk kładziony jest coraz bardziej na czytanie. Zaczyna się od prostych opowiadań i tekstów. Stopniowo poziom tych tekstów wzrasta dzięki czemu dzieci wykształcają w sobie umiejętność czytania zaawansowanych treści, a następnie na czytanie literatury angielskiej w oryginale.

W tym czasie również dziecko używa płyty CD co zapewnia, że ćwiczy wymowę i udoskonala rozumienie ze słuchu czytanego tekstu.

Dzięki zadaniom przygotowanym do czytanych teksów, dziecko uczy się wyszukiwać i wykorzystywać informacje z kontekstu przez co zyskuje wysoki poziom kompetencji w posługiwaniu się językiem.

Na każdym poziomie programu języka angielskiego uczeń dalej rozwija umiejętności zdobyte na poprzednich poziomach. Tak buduje on solidną wiedzę, ugruntowując swoją zdolność do samodzielnej nauki.

Co jest zawarte w programie języka angielskiego?

Słuchanie

Na poziomach 7A, 6A i 5A uczniowie słuchają angielskich słów i ćwiczą, powtarzając je. Tempo dyktowane przez płytę CD pomaga im rozwinąć umiejętność koncentracji i dobry rytm pracy.

Na poziomie 7A uczniowie słuchają najpierw pojedynczych słów. Gdy pojawia się słowo „dog“, w tle słychać szczekanie psa, a na słowo „truck” rozlega się hałas silnika itd., tak więc pierwsze zetknięcie z językiem angielskim jest prawie tak naturalne, jak przyswajanie sobie języka ojczystego.

To daje radość z nauki i wzbudza ciekawość. Na poziomie 6A pojawiają się pierwsze liczby, kolory i dalsze przymiotniki, a na 5A uczniowie słuchają i powtarzają całe zdania. W ćwiczeniach słysząc słowo uczeń musi wskazać na właściwy obrazek. Umacnia to jego rozumienie ze słuchu, gdyż angażuje w ćwiczenia zarówno zmysł wzroku, słuchu, jak i dotyku.

Przez codzienne intensywne ćwiczenia z CD dzieci skutecznie uczą się w początkowych stadiach jasnej, wyraźnej wymowy.

Czytanie i pisanie

Na poziomach 4A, 3A i 2A maluchy uczą się czytania i pisania, przyzwyczajając się do starannej pracy. Starsi uczniowie doskonalą tu pisownię i wymowę.

Podczas gdy na poziomie 4A uczniowie głównie kopiują słowa, na 3A piszą je, a na 2A ćwiczą ich samodzielne pisanie. Na tym etapie zaczynają już poprawiać błędy. Na wszystkich trzech poziomach ćwiczą też zrozumienie przeczytanych tekstów, łącząc słowa z obrazkami.

Spółgłoski, samogłoski i kombinacje dźwięków są wprowadzane w takiej kolejności, aby uczniowie mogli dobrze przyswoić sobie drobne różnice w pisowni i w wymowie - i robią to przy pomocy wszystkich zmysłów.   W dalszym ciągu posługując się płytą CD, słuchają 2 tekstów dziennie, powtarzają i czytają głośno po zakończonej pracy.

Podstaw codziennej komunikacji

Na poziomach A, B i C uczniowie ćwiczą proste wyrażenia i zwroty potocznego języka angielskiego, np. wyrażanie życzeń lub propozycji. W oparciu o podane informacje piszą zdania i uzupełniają dialogi. Ćwiczy to ich zdolność do zapamiętywania i dokładność oraz zdolność uczenia się z przykładów.

Uczniowie budują solidny zasób słownictwa, czerpiąc satysfakcję z coraz lepszej zdolności wysłowienia się w języku obcym. Z omawianą na późniejszych poziomach budowę zdania zaznajamiają się już teraz przez intensywne korzystanie z materiału i zanurzenie się w języku - częste słuchanie, powtarzanie, pisanie i głośne czytanie. Język obcy zaczyna wchodzić w krew.

Budowa zdania

Na poziomach D, E i F uczniowie skupiają się na budowa zdania.

W oparciu o zasadę modułową uczniowie pogłębiają zdolność samodzielnego budowania zdań. Pisząc coraz więcej, ćwiczą wytrwałość. Na poziomie E, uczniowie poznają czas przeszły, a na F uczą się zniuansowanego wyrażania myśli przez wprowadzanie czasowników modalnych takich jak „can”, „may” i should”.

Nauka w dalszym ciągu odbywa się intuicyjnie - uczniowie kopiują przykłady, dużo słuchają i powtarzają dialogi, teraz nieco dłuższe. Tym samym zdobywają dobrą podstawę, żeby umieć rozmawiać na dowolny temat.

Aby móc odpowiedzieć na pytania dotyczące krótkich opowiadań, uczniowie ćwiczą zdolność zapamiętywania i wyszukiwania konkretnych fragmentów w tekście. Rozwijają umiejętność czytania, ale także dbanie o szczegóły i staranność.

Gramatyka

Te poziomy skupiają się na wprowadzeniu i utrwaleniu wiedzy z gramatyki. Objaśnienia i tabele ułatwiają uczniom przyswojenie sobie zasad gramatycznych. Wiele struktur ćwiczyli oni intuicyjnie już na poprzednich szczeblach, inne są nowe (np. Past Progressive na poziomie G; Passive Voice, Present Perfect i Past Perfect na H; zdania podrzędne, Conditional II i mowa zależna na poziomie I).

Aby dobrze utrwalić struktury gramatyczne, uczniowie słuchają teraz także dwóch tekstów na CD, powtarzając je i czytając głośno po zakończonej pracy.

Znane książki (np. „Alicja w Krainie Czarów“, „Przygody Gullivera“, „Piotruś Pan“) - są streszczone w ramach jednej sesji. W ten sposób dzieci uczą się, jak można skrócić tekst do najważniejszych fragmentów, ćwicząc wyławianie istotnych informacji.

Ogólna umiejętność czytania ze zrozumieniem

Po zgromadzeniu solidnego słownictwa i przyswojeniu sobie najważniejszych zasad gramatycznych, od poziomu J uczniowie dalej rozwijają rozumienie czytanego tekstu, przy jednoczesnym dalszym intensywnym ćwiczeniu elementów gramatyki (zwłaszcza Conditional II i mowy zależnej).

Lektura na poziomach J, K i L  to literatura światowa, np. „Pinokio“, „Wyspa Skarbów“, „Oliver Twist“, ale też literatura fachowa z różnych dziedzin. Uczniowie intensywnie analizują teksty, odpowiadając na pytania. Uczą się zorganizowanej pracy nad tekstami, wyszukiwania informacji, wyłaniania kluczowych danych i precyzyjnego oraz starannego odpowiadania na pytania.
Uczniowie przyswajają sobie struktury i zrozumienie przez codzienne słuchanie tekstów z CD.

Czytanie i rozumienie oryginalnych tekstów

Trzy najwyższe poziomy programu (M, N, O) zawierają fragmenty oryginalnych narracji znanych autorów, takich jak: Anna Sewell („Czarna Piękność”), Roald Dahl („Matylda”), Richard Adams („Wodnikowe Wzgórze”), Helen Keller („Historia Mego Życia”), F. Scott Fitzgerald („Ciekawy Przypadek Benjamina Buttona”).

Jak działa Kumon?

Na początku podróży z Kumon, każdy uczeń przechodzi przez test poziomu. Następnie, w zależności od ich poziomu, bez względu na wiek czy obecny rok szkolny, wyznaczany jest materiał do pracy aby skoncentrować się dokładnie na rozwijaniu tego co będzie dla nich najbardziej korzystne.

Umów się na DARMOWY test poziomu

30 minut w Kumon

Expert Instruction

Indywidualne Podejście

+

Established Programme

Sprawdzona Metoda

+

Self Learning

Samodzielna Nauka

=

Long Term Success!

Trwały Sukces!