Założenie firmy
Umiejętności syna wyraźnie wzrosły i tym zachęcony Toru Kumon zaprosił kilkoro dzieci z sąsiedztwa do nauki. Także one osiągnęły zadziwiającą poprawę swoich umiejętności. Pragnienie Toru Kumona, żeby możliwie wielu dzieciom pomóc w realizacji ich potencjału, doprowadziło w 1955 roku do otwarcia w Osace pierwszego centrum nauki matematyki Kumon. Do 1969 roku działalność Kumon rozszerzyła się na Tokio, tym samym już 10 tysięcy dzieci uczyło się z Kumon.
Początki działalności międzynarodowej
W 1974 roku Toru Kumon opublikował książkę „Sekret matematyki Kumon“, w której przedstawił cele metody Kumon i jej dotychczasowy wpływ. Publikacja spotkała się z przychylnym odzewem i wzbudziła mnóstwo zainteresowania. Jednocześnie Kumon rozpoczął ekspansję na arenie międzynarodowej. W Nowym Jorku, w USA zaczęło działać pierwsze Centrum Nauki poza granicami Japonii.
W latach 80. Kumon rozwinął się pod względem geograficznym otwierając pierwsze Europejskie Centrum Nauki w Niemczech.
Znaczenie logo Kumon
Litera „O“ w naszym logo Kumon reprezentuje zastanawiającą się twarz. To wyraz twarzy skoncentrowanych dzieci, które w Centrach Nauki na całym świecie uczą, zastanawiają i rozwijają się.
Niebieski kolor naszego logo KUMON symbolizuje inteligencję, uczciwość i niebo otaczające świat.
Kumon w Polsce
Dopiero od początku 21. wieku Kumon realizuje ambitną strategię ekspansji. W 2005 roku do naszego programu matematyki Kumon zaostał wprowadzony program do nauki języka angielskiego, jako języka obcego.
Od 2016 roku Kumon dociera do szeregu krajów europejskich. Z około 10 tysiącami dzieci uczących się w 140 centrach nauki w Niemczech i innych krajach europejskich Kumon jest dzisiaj jednym z największych dostawcą pozaszkolnych usług edukacyjnych.
W Polsce działamy od 2018 roku. Nasze dwa pierwsze centra zostały otwarte w Warszawie, gdzie dzieci uczą sę zarówno języka angielskiego jak i matematyki.
Kumon kontynuuje ogólnoświatową ekspansję: ponad 4 miliony uczniów w ponad 50 krajach całego świata. Dalsze informacje znajdziesz na poniższej osi czasu.